четвер, 20 квітня 2017 р.

Мандрівка в часі Виховна година
Вогонь – наш друг, тепло дарує, Та з ним не грайтесь ні на мить, Бо коли злість у нім лютує, Він знищить все, усе згорить!
Виховна година у 9 класі

Мета заняття: закріпити знання учнів про правила пожежної безпеки, виховувати почуття відповідальності за своє здоровя та здоровя оточуючих

Хід заняття
І. Всупне слово вчителя
Діти, послухайте  міф: Вогонь одного господаря здибався з вогнем другого господаря, й вони почали між собою говорити. Перший каже: «Мені добре в мого господаря, бо він гарно обходиться зо мною — коли треба, то кладе гарних дровець, а як не треба, то бере чистої водиці й мене заливає. Так що мені добре». Другий каже: «Мені дуже зле, бо господар дає погані дрова, а коли мене не треба, то заливає помиями. Ото я хочу йому відомстити тим, що піду гуляти по його господарстві». Перший каже: «Коли будеш гуляти, не спали там колеса мого господаря, яке знаходиться на подвір’ї твого».
От вночі розпочалась пожежа в другого господаря, й згоріло все, а колесо першого викотилося та й залишилося
- Як ви думаєте, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому занятті?
Звичайно, про користь та шкоду, яку приносить нам вогонь. Я думаю, що ви вже все знаєте про пожежну безпеку, тому сьогодні помандруємо в часі.
- Чи буде потрібен вогонь через 1000 років?
- Спробуйте продемонструвати, як добували вогонь  первісні люди
Учень: Одним із таких способів було тертя. Добування вогню тертям потребувало значного вміння. Людина поступово вдосконалювала цей процес, підбираючи матеріали та покращуючи технологію. Так, був винайдений трут, який робили з грибних наростів на дубі або ясені. Обертання палички для добування вогню в долонях замінили спеціальними лукоподібними механізмами.
 Учень. Через надзвичайно важливе значення вогню різні способи його добування винайшли ще первісні люди, які використовували його для освітлення, зігрівання, приготування їжі, захисту від диких тварин і подачі умовних сигналів. Існують свідчення про використання вогню для приготування їжі ще 1,9 млн років тому, хоча контрольоване використання вогню розпочалося, мабуть, не швидше ніж 400 тис. років тому[5]. Початок постійного використання вогню людиною припадає на період від 50 до 100 тис. років тому.  Спочатку, мабуть, людина отримала вогонь в своє розпорядження внаслідок лісових пожеж, викликаних блискавками. Отриманий вогонь потрібно було весь час підживлювати й оберігати. 
- Якщо не буде вогню, то що замінить його? Адже потрібне буде джерело тепла?
- Як використовували вогонь багато років тому? 
Учень. Вогонь став основою житла, а також джерелом тепла і світла, засобом для готування їжі, захистом від хижаків. Він служив засобом обробки дерев'яних знарядь шляхом випалювання їх для додання твердості та полегшення роботи, знаряддям полювання..
-  Помрійте, як може змінитися людська цивілізація, якщо вогню не буде?
- Чому, на вашу думку, у міфах та легендах часто використовують вогонь?
Учень: . Вогонь дав людині можливість заселяти різні широти земної кулі. Недарма всі народи на якійсь стадії свого розвитку пройшли період вогнепоклоніння, майже в кожній релігії одним із наймогутніших богів був бог вогню
 - Як люди навчилися переносити вогонь?
Учень. На заміну добуванню вогню тертям прийшло використання кременя та кресала. Викрешування вогню використовує той факт, що при ударянні кременя із залізом або іншим мінералом із вмістом заліза, наприклад, піритом, утворюються іскри — розжарені частинки матеріалу, здатні запалити трут. Кресало залишалося основним засобом для добування вогню до винайдення сірників.
Першим хімічним способом одержання вогню стала каталітична реакція, відкрита німецьким хіміком Й. Деберайнером. Базуючись на своєму відкритті, він створив «водневе кресало» («кресало Деберайнера»). Хоча воно було вдосконалене голландським ученим П. Кіппом, його швидко витіснили перші сірники. Запалювальні сірники вперше з'явилися на початку 30-х років XIX століття. Спочатку вони являли собою довгі дерев'яні палички з головкою на кінці, виготовленою із суміші цукрового порошку з бертолетовою сіллю. Кінець такого сірника занурювався в банку із сірчаною кислотою, внаслідок чого сірник і займався. У 1835 році австрійський студент Ирині винайшов сірник, що запалюється від тертя. Головка сірника покривалася спочатку сіркою, після чого її занурювали в особливу масу, що містить у своєму складі легкозаймистий фосфор. Для запалювання такого сірника досить чиркнути ним по будь-якій стіні чи іншому шорсткуватому предмету. Свій винахід Ирині продав за безцінь (100 гульденів) багатому фабриканту Ремеру, що дуже швидко нажив на виготовленні сірників величезні статки. Через 13 років після винаходу Ирині німецький учений Беттер став виготовляти масу для сірникових головок із суміші бертолетової солі та перекису марганцю. Такі сірники запалюються від тертя об папірець, покритий червоним фосфором, змішаним з клеєм. Вперше винахід Беттера почали застосовувати у Швеції, і подібні сірники одержали назву «шведських»[6].
Пізніше з'явилися спочатку бензинові, а потім і газові запальнички.
 - Пофантазуйте, опишіть нашу землю у майбутньому через 1000 років.
- Намагайтеся описати свої почуття, якщо у вас зникло джерело тепла взимку.
-  Зараз людина приборкала вогонь, та чи вміло користується вона ним?
Перевіримо, як ви засвоїли правила пожежної безпеки Тестування
1.     Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?
а) зателефоную по 101;
б) покличу на допомогу сусіда;
в) втечу, нікому нічого не сказавши.
2.     Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?
а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;
б) буду просуватися до виходу;
в) закрию рот і  ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.
3.     Загорілася електромережа , ваші дії?
а) буду гасити її водою;
б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;
в) буду кликати на допомогу. 
4.   Що робити, якщо на вас загорівся одяг?
а) буду бігати, зриваючи одяг;
б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;
в) завернуся у ковдру.
5.     Що треба  робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?
а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;
б) буду гасити водою;
в) спробую винести сковороду до сміттєвого відра  і вилити туди олію.
6.     Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а  ви  не  встигли запалити газ, що ви будете робити?
а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;
б) перекрию газ;
в) перекрию газ та перевірю тягу. 
7.  Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?
а) вологими рушниками  закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;
б) відкрию вікно і покликаю на допомогу;
в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;
г) стану голосно кричати.
8.   Що ви будете робити, якщо побачите, як на лісовій полянці горить минулорічна трава?
а) пройду мимо;
б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;
в) повідомлю про пожежу дорослим
9.     Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?
а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;
б) пройду мимо;
в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші більш  безпечні заняття
Підсумок заняття




1 коментар:

  1. No Deposit Casino Bonus Codes 2021 – 20 Free Spins for $20
    Are there any no deposit bonuses for you to play at 토찾사 online 피망 포커 apk casinos? No problem, 메이저 벳 먹튀 you can find them here. So far, you can find them here. You can use them 총판모집 to play 암호 화폐 종류

    ВідповістиВидалити